Just another WordPress.com weblog

Fara identitate…

“Incă sunt momente când mă indoiesc de adevărul vorbelor lor. Mă intreb adesea: “Chiar sunt deosebită?” Dar din moment ce alţii m’au făcut să cred asta, nu puteam răspunde la intrebare fără ei. Parcă oglinda sufletului mi se spărsese şi reuşeam să mă văd reflectată doar in cuvintele lor”. Asta a scris Sedar Ozkan in opera sa “Trandafirul dispărut”. Mă regăsesc de multe ori in acest citat. Imi caut identitatea in cuvintele altora, acestea fiind mult mai preţioase decât ceea ce cred eu. Decât părerea pe care o am despre mine atunci când mă privesc in oglinda. Dar in acel simplu obiect de mobilier, cine se reflectă? Eu sau ei? Cum mă comport, ţine de mine sau de ei? Cei din jurul tău comentează şi te descriu şi te vorbesc pe la spate sau chiar iţi spun in faţă ce cred despre tine. Eu am ajuns la punctul in care nu mă mai interesează ce cred alţii. Am ascultat ani la rând cum mă criticau şi cum râdeau de felul meu de a fi, cum mă comportam sau cum arătam, dar nu imi mai pasă. De ce? Pentru că cei care mă vorbeau se uitau la mine din cauză că nu aveau altceva mai bun de făcut, nu aveau o identitate proprie de care să se preocupe si aveau grijă de a mea. Dar chiar nu am nevoie să mă caracterizeze nimeni. Iţi place de mine asa cum sunt? Bine? Nu iţi place? Şi mai bine. Dar ţine’ţi părerile pentru tine. Nu mă obliga pe mine să le ascult. Nu mă face şi pe mine să mă alătur unui cerc in care caracterul si imaginea mea sunt alese de alţii. Ţi s’a intamplat de multe ori să vrei sa fii altcineva? De ce? Persoana ta este unica. Nimeni nu mai este ca tine. Frumuseţea ta fizică si sufletească nu o vei găsi in nimeni altcineva. Ai incredere in tine. Iar când gurile incep să vorbească şi vorbele să se audă treci mai departe. Pentru că bârfă este asemenea unor lanţuri care nu fac altceva decât să te pună la pămant. Toate lucrurile pe care le faci, le faci cum crezi tu, nu cum cred alţii. Greşelile şi lucrurile geniale care te definesc nu trebuie influenţate de nimeni. Eşti singurul care poate defini cine eşti. Singurul care işi poate construi identitatea.

Lasă un răspuns

